Record Name | Ans_05405-032 |
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Photographer | Unbekannt |
Dating | 1910 |
Caption | Built in 1910/1911, single unit (one of 6 test locomotives for the Perpignan - Villefranche-de-Conflent line, power system: single-phase alternating current 12 kV, 16 2/3 Hz, type 1'C1' with coupling rods, powered by two slow-running Déri motors via inclined rods on the center coupling axle. Returned to BBC after 6 months of trial runs on the Midi due to insufficient performance. Later converted to a test locomotive for single-axle drives, SBB Fb 2/5 10001, then Be 2/5 11001. 1929 conversion to a self-propelled welding car, scrapped in 1937. |
Caption (German) | Baujahr 1910/1911, Einzelstück (eine von 6 Probeloks für Strecke Perpignan – Villefranche-de-Conflent, Stromsystem: Einphasen-Wechselstrom 12 kV, 16 2/3 Hz, Bauart 1'C1' mit Kuppelstangen, Antrieb durch zwei langsamlaufende Déri-Motoren über Schrägstangen auf die mittlere Kuppelachse. Nach 6-monatigen Versuchsfahrten auf der Midi wegen ungenügenden Leistungen an BBC zurückgegeben. Später Umbau zur Versuchlok für Einzelachs-Antriebe, SBB Fb 2/5 10001, dann Be 2/5 11001. 1929 Umbau zu selbstfahren Schweisswagen, Verschrottung 1937 |
Physical description | Fotografie : Silbergelatine-Abzug |
Format | Spezialmass |
Special size | 16,5 x 23 cm |
Colour | schwarz/weiss |
Orientation | Querformat |
Categories |
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License | Public Domain Mark |
Copyright notice | ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Unbekannt / Ans_05405-032 / Public Domain Mark |
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