Record Name | LBS_SR05-000615-03 |
---|---|
Photographer | Swissair, Fotograf |
Dating | ca. 1971 |
Caption | After the arrival of the first Boeing 747-257 B, HB-IGA, it was first parked in the extended hangar 1 for the purpose of technical training, PDM etc. The chief TWL Josef Wenzinger (nickname: "Düsensepp") requested, among other things, that an engine change be simulated for training purposes. Time requirements were determined, work cards verified and, above all, an equipment fitcheck performed. In the shipyard, the hangar crane could be used for this purpose, but a bootstrap hoist had to be used for the engine change at an external station. |
Caption (German) | Nach Ankunft der ersten Boeing 747-257 B, HB-IGA stand diese zuerst in der verlängerten Werft 1 zwecks Technical Training, PDM usw. Der Chef TWL Josef Wenzinger (nickname: "Düsensepp") verlangte u. a., dass übungshalber ein Triebwerkswechsel simuliert wird. Dabei wurden Zeitbedarf festgestellt, Arbeitskarten verifiziert und vor allem ein Equipment Fitcheck ausgeführt. In der Werft konnte dazu der Hallenkran benützt werden, für TW-Wechsel auf einer Aussenstation musste dagegen ein "Bootstrap Hoist" eingesetzt werden |
Physical description | Fotografie : Negativ |
Format | 2,4 x 3,6 cm |
Colour | schwarz/weiss |
Orientation | Hochformat |
Categories |
|
License | Creative Commons BY-SA 4.0 |
Copyright notice | ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv/Stiftung Luftbild Schweiz / Fotograf: Swissair, Fotograf / LBS_SR05-000615-03 / CC BY-SA 4.0 |
The image presented on this page is part of E-Pics, a service provided by the ETH-Bibliothek of ETH Zurich. This medium resolution copy is published under the license indicated above.
Please respect terms of the respective license ( CC BY-SA or Public Domain Mark , indicated above under License) when using this image.