Record Name | PI_29-B-0342 |
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Photographer | Photographisches Institut der ETH Zürich |
Dating | 6/1929 |
Caption | Top: Union-Garratt U series, built in 1927, 10 units by Maffei; middle: GCA series, built in 1927 and 1928, 39 units by Krupp; bottom: NGG13 series for 2-foot gauge, built in 1927 and 1928, 12 units by Hanomag. Customer: ETH Institute for Railway Construction. Garrat machines: Steam locomotives with two engines, designed as bogies, connected to each other by a bridge; driver's cab and boiler on the bridge; this allows a lot of tractive power to be generated with one engine, and also increases cornering capability; most widespread: Africa (often in Cape gauge), India, Spain |
Caption (German) | Oben: Union-Garratt Baureihe U, Baujahr 1927, 10 Stück von Maffei; Mitte: Baureihe GCA, Baujahre 1927 und 1928, 39 Stück von Krupp; unten: Baureihe NGG13 für 2-Fuß-Spur, Baujahre 1927 und 1928, 12 Stück von Hanomag. Besteller: ETH-Institut für Eisenbahnbau. Garrat-Maschinen: Dampfloks mit zwei Triebwerken, als Drehgestelle ausgebildet, durch eine Brücke miteinander verbunden; Führerhaus und Kessel auf der Brücke; dadurch kann viel Zugkraft mit einer Maschine erzeugen werden, zudem ist die Kurvengänglichkeit erhöht; grösste Verbreitung: Afrika (häufig in Kapspur), Indien, Spanien |
Physical description | Reprofotografie : Glasplattennegativ |
Format | 9 x 12 cm |
Colour | schwarz/weiss |
Orientation | Querformat |
Categories |
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License | Public Domain Mark |
Copyright notice | ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Photographisches Institut der ETH Zürich / PI_29-B-0342 / Public Domain Mark |
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